Para protexer aos consumidores máis indefensos das continuas subidas da luz, o Ministerio de Enerxía creou no seu día un desconto especial que permite aforrar máis dun 20% na factura. Trátase do chamado Bono Social que axuda a familias numerosas e fogares con poucos ingresos ao recortar a súa factura da luz e permitir que cheguen mellor a fin de mes. É doado solicitalo se se cumpren unha serie de requisitos.
1. Como pedir o Bono Social
Primeiro hai que cumprir tres condiciones:
- Que quen pide o Bono Social sexa o titular do contrato da luz.
- Que o Bono Social se solicIte para a residencia habitual (non vale para residencias de verán ou temporais).
- Que quen pide o Bono Social teña contratada a TUR.
A TUR (Tarifa de Último Recurso) é unha tarifa regulada polo Ministerio á que pode acollerse todo o que teña unha potencia de 10 kW ou inferior.
- Se estás xa na TUR, o nome da empresa que asina as túas facturas é un dos que aparecen cos teléfonos no seguinte cadro.
- Se non estás na TUR, tes que chamar a algunha das 5 compañías que a ofrecen. Existe a posibilidade de que o teu contrato teña un compromiso de permanencia en vigor, polo que terás que esperar a cumprilo ou pagar unha penalización. Unha vez na TUR non terás ningún compromiso de permanencia.
Estes son os teléfonos:
- Endesa Enerxía XXI S.L.U: 800 760 333
- Iberdrola Comercialización de Último Recurso S.A.U: 902 201 520
- Gas Natural S.Ou.R., S.D.G., S.A.: 900 100 259
- HC Naturgás Comercializadora Último Recurso S.A.: 900 907 000
- E.ON Comercializadora de Último Recurso S.L.: 900 118 866
Para que che concedan o Bono Social tes que cumprir algún destes requisitos:
- A túa potencia é inferior a 3 kW (a potencia contratada figura na túa factura). Neste caso nin sequera hai que solicitar o Bono Social e a compañía debería aplicarcho automáticamente.
- Na casa vive unha familia numerosa da que formas parte.
- Todos os membros da familia están en paro.
- Estás xubilado, tes máis de 60 anos e percibes a pensión mínima.
2. Como conservar o Bono Social
As compañías eléctricas están obrigadas a revisar que todo o que ten o Bono Social cumpra os requisitos, pero veñen dándose casos de retirarllo a algunhas familias numerosas sen dar explicacións. A Comisión Nacional da Enerxía interveu para lembrarlle ás eléctricas que deben reactivar o Bono Social a estes clientes e recalcular as facturas que lles estiveron cobrando sen descontos.
Se tes o Bono Social, comproba que nas túas facturas se manteñen os seus descontos e reclama á túa compañía se consideras que cho retiraron sen motivo. Dende as oficinas da OMIC Culleredo podemos axudarte. Lembra tamén que si perdiche o dereito a ter Bono Social estás obrigado a comunicalo. O castigo por non facelo é que recalculen as túas facturas cunha penalización do 10% sobre a tarifa TUR vixente.